Netflixs stigende succes med blockbuster-hits som Squid Game 2 har åbenbart givet streaminggiganten blod på tanden. Mens vi stadig slikker sårene efter den seneste prisstigning, har Netflix nu annonceret endnu en prisjustering – eller skal vi kalde det en “kvalitetsoptimering” af vores streamingbudget?
Nye Priser Rammer Danske Seere
Den nye prisstruktur betyder, at standardabonnementet med reklamer nu koster omkring 55 DKK månedligt. Det reklamefri standardabonnement stiger til cirka 123 DKK, mens premiumabonnementet når svimlende 172 DKK om måneden. Det er nok til at få selv den mest dedikerede bingewatcher til at spærre øjnene op.
Global Ekspansion og Rekordtal
Netflix kan prale af imponerende 301 millioner betalende abonnenter worldwide, efter at have tilføjet næsten 19 millioner nye medlemmer. Det er den største medlemsvækst siden virksomheden begyndte sin globale ekspansion.
Squid Game 2’s Massive Succes
Den koreanske hit-serie har vist sig at være en guldgrube for Netflix. Anden sæson er på vej til at blive den mest sete originale seriesæson nogensinde. Andre succeser inkluderer “Carry-On” og det meget omtalte Jake Paul vs. Mike Tyson-boksestævne.
Fremtidsudsigter og Funktioner
Streaming-giganten fortsætter med at udvikle sine tjenester med personaliserede anbefalinger, mulighed for offline-visning og integration med stemmestyring. Netflix tilbyder også Dolby Digital-lyd til premiumbrugere og robust forældrekontrol.
Mens priserne måske får os til at genoverveje vores streamingvaner, er det svært at komme uden om Netflixs omfattende bibliotek og innovative features. Men man kan jo altid trøste sig med, at man stadig sparer penge i forhold til at gå i biografen hver weekend – i hvert fald hvis man ser mere end én film om måneden!